Wednesday, May 15, 2013

Selamat Hari Guru

HARI GURU

Bismillah... Assalamu'alaikum semuanya ^_^

16 mei ??? tahukah kalian tarikh keramat ini ? ini adalah tarikh yang menyambut "Hari Guru" yang mana kita sebagai yang pernah atau masih menjadi seorang yang bergelar pelajar/murid/siswazah mengenang jasa2 "Pengajar" atau dikenali sebagai guru kita,

Saya sendiri pernah menjadi guru seketika/sementara, Masha Allah, sesungguhnya menjadi seorang guru itu bukanlah semudah yang kita pikirkan, banyak faktor memainkan peranan untuk menjadi seorang guru ni :'( kadang2 kita sebagai pelajar tidak nampak pengorbanan mereka terhadap anak2 muridnya, semoga Allah merahmati kalian (guru2) yang ada di bumi ini, sesungguhnya ilmu2 yang dicurahkan dari guru ke pelajarnya itu adalah amat bermakna dan bernilai.

Dengan ini saya Muhamad Syimir Bin Abu Hanipah ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada guru2 saya dari sekolah rendah -> sekolah menengah -> sehinggalah saya belajar sekarang di Universiti, jasa2 kalian tidak akan pernah saya lupakan, tanpamu guru, saya bukanlah siapa2 sekarang ni.

Juga tidak ketinggalan, ingin saya ucapkan Selamat Hari Guru kepada sahabat2 saya yang sekarang sudah pun menjadi guru > Akak, Abg Joe, Apik, Suhaimi , Syahmi , Ust Syukri dan kawan2 dari Malaysia , Abdul Latif , Chosayy , Saddam dan teman2 di Indonesia ( maaf kalau saya terlupa mention yang lain )

ABDUL LATIF



SELAMAT HARI GURU 


Guru,
kau bagaikan lilin
menerangi alam
tanpa mengira diri yang terbakar
menghiasi kamar
tanpa memperdulikan pengorbanan jiwa..
mengharungi pahit getir
kehidupan di hujung dunia
memberi inspirasi & keyakinan diri
kepada para pelajarnya
melakari pelbagai jiwa yang mentah
dan muda
mencabar minda dengan satu tujuan
agar suatu hari nanti pelajarnya berjaya


SMA AL-KHAIRIAH


Share This!


No comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Followers

Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates