Saturday, September 28, 2013

Pantai Tercantik di Asia Tenggara 2013

Pantai Tercantik di Asia Tenggara 2013



Bismillah...
Assalamu'alaikum kawan2, harini hambe nak share sedikit tentang keindahan pulau2 yang terdapat di Asia Tenggara sahaja, Masha Allah sungguh cantik ciptaan yang Maha Kuasa ^_^ Dalam Islam hanya menghayati keindahan alam seperti laut dan gunung sambil mengagungkan kebesaran Allah s.w.t juga dapat pahala free2 tau ! Daripada Aisyah bahawa Rasulullah SAW bersabda: "Melihat pada tiga perkara adalah ibadah. Melihat wajah ibu bapa, melihat al-Quran dan melihat lautan." - (Riwayat Abu Nuaim) dan ditambah dengan "Melihat Ka'abah". (Riwayat Abu Daud).

Hmmm, niat tu kena betul juga, jangan tiba2 sedang melihat keindahan laut skaligus “mencuci mata” skali -_- tak pasal2 dapat dosa pulak. Oklah taknak cerita pasal pahala dosa ni, lari tajuk pulak, baru2 ni hambe berangan2 nanti nak pergi honeymoon di pantai ^_^ hehehe , cari2 di internet terjumpa senarai pantai tercantik di dunia “ World’s 100 best beaches” yang dinobatkan / disenaraikan oleh CNN. WOW !!! boleh tahan dalam senarai 100 pantai tu terdapat 6 Negara yang mewakili Asia Tenggara iaitu Malaysia, Indonesia, Thailand, Philippines, Vietnam dan Sri Lanka. ok ini senarai Pantai yang cantik mengikut ranking :

93. Long Beach, Phu Quoc, Vietnam.



86. An Bang Beach, Hoi An, Vietnam.

84. Puka Beach, Boracay, Philippines.



79. Unawatuna, Sri Lanka.



63. Pulau Derawan, Indonesia.



62. Haad Rin, Ko Pha Ngan, Thailand.

55. Phra Nang Beach, Railay, Thailand.



49. Tanjung Rhu, Langkawi, Malaysia.




39. Canggu Beach, Bali, Indonesia.



28. Sunrise Beach, Koh Lipe, Thailand.

21. Juara Beach, Tioman Island, Malaysia.



19. Maya Bay, Ko Phi Phi, Thailand.



17. Nihiwatu Beach, Sumba, Indonesia.



14. El Nido, Palawan, Philippines.



13. Pulau Perhentian Kecil, Malaysia.



10. Palaui Island, Cagayan Valley, Philippines.




* Ini baru Pantai, belum lagi Pulau, kalau pulau hambe percaya Malaysia dan negara2 Asia Tenggara mempunyai Pulau Tercantik, Terutama Indonesia adalah salah satu Negara yang mempunyai banyak Pulau yang Tercantik boleh di kategorikan dalam senarai Dunia.

* Kalau nak pergi honeymoon, pikir2 pergi ke Malaysia dan Indonesia jelah, sebab mudah nak berkomunikasi J murah pun murah . ok thanks kerana sudi singgah dan membaca blog hambe and please leave a comment ^_^ ya .





Share This!


No comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Followers

Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates