Sunday, August 25, 2013

PISAU CUKUR

10 Ciri-Ciri Wanita Pisau Cukur




Bismillah....
Assalamu'alaikum kawan2, baru2 ini aku terlayan cerita "Pisau Cukur" yang di bintangi oleh Maya Karim, Nur Fazura, Aaron Aziz dan ramai lagi ( padahal hanya pelakon itu je yang aku tahu nama ) sejujurnya aku ni kurang sikit tengok cerita tempatan ( sorry to say ) kecuali cerita2 yang mengandungi pelajaran atau mesej cerita yang sampai dan ada kesimpulan.


Sebelum ini aku hanya tahu istilah "Pisau Cukur" je, tetapi tidak tahu apa maksud perkataan tersebut, alang2 dah tertengok filem Pisau Cukur tu, barulah aku tahu sedikit sebanyak definisi "Pisau Cukur" tu dan boleh di klasifikasikan dengan perkataan mudah difahami iaitu "Kaki Kikis", ehhhh apa maksud "Kaki Kikis" tu ??? nahhh maksudnya mengikis harta seseorang.

Sudah menjadi lumrah manusia ingin menjalinkan sesuatu hubungan, TETAPI orang lelaki zaman sekarang terlepas pandang semua ini (Pisau Cukur) demi dapat menjalinkan hubungan dengan wanita di luar sana, opsss kalau perempuan tengah baca blog ni pasti marah aku kerana nampak macam tidak adil? oklah, sama juga kepada wanita di luar sana, jangan terlepas pandang ini semua ya !!! demi ingin mendapatkan lelaki idaman korang tuh ^_^


Hmmm, cakap pasal hubungan, menurut aku, cukup sekadar mencari orang yang ikhlas mencintai diri ini , terima kita seadanya, jujur setiap kata2nya, saling mengerti (pengertian) dan yang penting saling menjaga (ingat-mengingati). InsyaAllah hubungan berkekalan ^_^ . say ameen . Ok enough with all this and lets see the 10 features / characteristic of women "Pisau Cukur" :-



1. Goda
Wanita-wanita cantik biasa mengunakan kecantikan dan lenggok tubuh yang mengiurkan golongan lelaki yang boleh di panggil ayah atau mungkin seusia abang kandungnya.padanya status bukanlah ukuran yang peting dalam merealisasikan impian dan kehendaknya untuk mencapai sasarannya


2. Suara mengada-gada/ala-ala suara seksi
Perempuan pisau cukur ini kebanyakannya lemah lembut, manis dan bijak berkata-kata. Pada mulanya si dia tidak minta apa-apa tetapi lama-lama botak kepala lelaki mengadakan setiap permintaannya.


3. Gaya

Perempuan pisau cukur berperwatakan seperti perempuan mewah yang memiliki segalanya. ini adalah untuk menyakinkan lagi lelaki bahawa dia tidak memerlukan harta lelaki untuk jadi senang. Namun harus diingat semua itu hanya berlakon semata-mata


4. Seksi

Agak seksi dan menggoda. Maklumlah cara ini sahajalah yang boleh membuat lelaki cair.berjalan pun diatur2.konon catwalk.biar semua orang pandang kearahnya.cara pakaian takperludi pertikaikan lagi semenang tujuan utamanya ialah mengoda golongan atasan.kalau tak menyerlah umpamanya macam kucing jantan cium bau ikan jek la


5. Sejarah Hitam

Biasanya mempunyai sejarah pahit dalam kehidupan mereka. Umumnya mereka ini anti lelaki. Contohnya anak jadi mangsa rogol ayah sendiri. Apabila usianya semakin meningkat, dia merasakan semua lelaki tidak boleh diharap dan dia menanam hasrat untuk membalas dendam pada semua lelaki.


6. Tunjuk taring

Perangai serta merta berubah ,mula minta itu dan ini setelah agak lama berkawan. teteapi kebiasaannya ia akan bermula sedikit demi sedikit. Mungkin di awalnya si dia akan minta lelaki tersebut hadiahkannya telefon bimbit sahaja. tetapi selepas itu sikit demi sedikit dia mainkan peranan.


7. Tak cemburu/tak kisah tentang status

Tidak ada perasaan cemburu ataupun mahu mengakhiri hubungan dengan perkahwinan. tidak kisah walaupun tahu lelaki itu sudah berkahwin asalkan banyak harta perempuan pisau cukur tetap akan goda sampai dapat.


8. Suka bersosial

Mudah untuk di bawa ke mana-mana sahaja tanpa ada sebarang sekatan. Apa yang penting tempat yang dituju boleh memberi banyak manfaat padanya contohnya bershopping.


9. Tak tau status diri/asal usul pasangan

Akan merahsiakan latar belakang keluarganya. Walaupun kamu sudah berkawan dengannya hampir 2 bulan. tetapi kamu masih tidak tahu dari mana asalnya dan siapa ibu bapanya. Apabila di tanya dia lebih suka mengelak.


10. Kacang lupakan kulit

Apabila lelaki yang dikikisnya sudah tidak boleh beri apa-apa manfaat padanya lagi. dengan mudah dia mencari kesalahan lelaki tersebut. Biarpun apa yang dikatakannya tidak masuk akal. tetapi alasan-alasan yang di ciptanya memang sukar untuk di bidas.


*ini semua hanyalah persediaan/peringatan semata2, jangan ada yang terasa ok ^_^


Share This!


No comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Followers

Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates