Thursday, October 3, 2013

Mr Bean Masuk Islam ?


Mr Bean Masuk Islam?




Berita menggemparkan Rowan Atkinson atau lebih dikenali sebagai ‘Mr Bean’ telah memeluk Islam pada 1 Oktober lalu , kini tersebar ke seluruh dunia melalui laman web dan media sosial.

Berita ini dilaporkan oleh sadabladi.com dan salah satu media Israel israellycool.com.Menurut kedua media tersebut , Mr Bean menjelaskan penyebab utama beliau memilih Islam setelah menonton filem Innocent of Muslim, film yang membuat fitnah dan menghina Nabi Muhammad.

Mr Bean tidak banyak berbicara ketika ditanya media, hanya mengangkat satu jari saja sebagai isyarat dia telah bersyahadah. Menurut beberapa sumber portal media, disebutkan Sheikh Rashid Ghannousyi pemimpin parti An Nahdah dari Tunisia adalah salah seorang pembimbing Mr Bean.

Mr Bean terkenal dalam serial komedinya di samping beberapa buah film Box office termasuk Johnny English 1 & 2. Hingga kini, media-media mainstream di United Kingdom Inggris masih belum menyiarkan berita ini walaupun media Arab sudah sangat heboh membahasnya.

Walaupon berita ini masih tidak sahih dan tidak ada bukti yang kukuh menunjukkan bahawa Mr. Bean sudah “berhijrah”, namun tidak mustahil sekiranya Mr. Bean juga boleh dapat hidayah Allah untuk memeluk Islam. Kita harus juga saling berdoa agar orang zaman sekarang ni melihat atau nampak apa yang benar dan apa yang tidak.

#PRAY4OURBROTHERS&SISTERS (ISLAM) 

Share This!


No comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Followers

Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates